!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #90 Gepost op: 8 juli 2022, 22:16:20 »
Ziet er strak uit! Om een of andere reden past dat plastic randje die bij de fascia zat net niet om mijn radio heen.. Ik krijg hem niet zo heel strak ingebouwd.
Laat jij trouwens het orginele navigatiescherm zitten? In de modellen zonder satnav zit daar een bakje, wel ideaal voor een zonnebril o.i.d.
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #91 Gepost op: 8 juli 2022, 22:24:37 »
Citaat van: voggy30 op  8 juli 2022, 22:16:20
Citaat van: voggy30 op  8 juli 2022, 22:16:20
Ziet er strak uit! Om een of andere reden past dat plastic randje die bij de fascia zat net niet om mijn radio heen.. Ik krijg hem niet zo heel strak ingebouwd.
Laat jij trouwens het orginele navigatiescherm zitten? In de modellen zonder satnav zit daar een bakje, wel ideaal voor een zonnebril o.i.d.

Heb dat plastic randje er zelf ook niet omheen zitten. Ga het ergens komende dagen wel even proberen; ook al vind ik hem nu al aardig netjes. Ik heb de beugels aan de Pioneer schuin in een hoek staan, zodat het scherm iets naar boven gekanteld staat. Hiermee valt het m.i. beter in de fascia.

Ik laat het originele navigatiescherm er voor nu inzitten. Heb niet echt de behoefte aan extra opslagruimte (in die vorm), mede nu het dashboardkastje al een zonnebrilvakje kent.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Rubyroo
170

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #92 Gepost op: 9 juli 2022, 00:44:44 »
Ik heb zelf een DAB+ antenne op de voorruit zitten, maar ik stoor me er eigenlijk niet zo heel erg aan.
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #93 Gepost op: 9 juli 2022, 10:28:44 »
Citaat van: Rubyroo op  9 juli 2022, 00:44:44
Citaat van: Rubyroo op  9 juli 2022, 00:44:44
Ik heb zelf een DAB+ antenne op de voorruit zitten, maar ik stoor me er eigenlijk niet zo heel erg aan.

Ik ga zelf proberen om er zo een in te zetten:



Valt wat minder op, omdat je niet zo’n antennedraad hebt lopen. Wellicht kan ik hem bovenin het raam wegwerken. Even kijken of het signaal dan goed is/blijft.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Rubyroo
170

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #94 Gepost op: 9 juli 2022, 12:06:51 »
Ik ga waarschijnlijk binnenkort voor een DAB+ dakantenne. Is wel wat duurder, maar is het is mooier en het ontvangst met antenne op de ruit valt een beetje tegen.
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #95 Gepost op: 9 juli 2022, 17:18:03 »
Even tijdelijk de standaard DAB antenne van Pioneer vastplakken dacht ik. Trim er af aan het trekken, barst in de ruit. Gelukkig verzekerd :)

Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #96 Gepost op: 16 juli 2022, 20:22:02 »
Citaat van: captain op  9 juli 2022, 17:18:03
Citaat van: captain op  9 juli 2022, 17:18:03
Even tijdelijk de standaard DAB antenne van Pioneer vastplakken dacht ik. Trim er af aan het trekken, barst in de ruit. Gelukkig verzekerd :)


Oef ben je mooi klaar mee. Is het inmiddels al gelukt met de antenne?

Ik heb zelf nog een probleempje, de knipperende kilometerstand. Hoe ik de DIP switches ook neerzet, hij blijft knipperen. Heeft het iets te maken met het aansluiten van de overige draden?



Deze blauwe, witte en beige 'fakra' stekkertjes zijn schijnbaar 2x FM antenne en gps. Ik heb de witte aangesloten op mijn radio en FM werkt gewoon. De blauwe en beige hangen nu los. Ook die meerpolige stekker met het metalen omhulsel heb ik nergens meer op aangesloten. Klopt het dat de computer deze stekkers nu mist en dat hij daarom een error geeft? Hoe hebben jullie dit opgelost?
*

DanielH92
1.962

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #97 Gepost op: 16 juli 2022, 23:07:09 »
Als ik me niet vergis is die stekker met metalen omhulsel de stekker naar het opklapscherm, die zal geen canbus storing veroorzaken. Niet aangesloten Fm stekkers ook niet. Heb je de Blue&Me module afgekoppeld of nog aangesloten?
*

Dennis.Bosch
65

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #98 Gepost op: 17 juli 2022, 08:46:14 »
Het heeft indd met de dipswitches te maken. Maar de module moet wel stroom krijgen, anders draait de software niet doe op de module staat. Dus als die nieuwe geschakelde plus via de module loopt zou het moeten werken. Daarna een nieuwe proxy uitvoeren met MES.
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #99 Gepost op: 17 juli 2022, 11:27:32 »
Blue & Me heb ik niets mee gedaan, dus die zit nog gekoppeld. Ik zou deze kunnen loskoppelen en alle dip switch combinaties nog een keer kunnen proberen.
Zo'n proxy alignment kunnen ze neem ik aan gewoon bij de garage doen? Ik heb hier geen apparatuur voor.
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #100 Gepost op: 17 juli 2022, 11:53:25 »
@voggy30, denk inderdaad dat het in jouw geval op een proxy alignment neerkomt als je DIP-switches goed staan en je B&M nog gekoppeld is + werkt.

En zoals @DanielH92 correct aanhaalt is het metalen stekkertje voor het opklapscherm. Deze zorgt niet voor een knipperende km-stand.

--

Met mijn DAB-antenne is het inmiddels gelukt. Zit ook een nieuwe voorruit in, was gebarsten omdat er al een steenslagpuntje inzat. Ik heb het verergerd door te klooien met de trim. Het DAB-ontvangst valt mij echter wel enigszins tegen. Vooral in woonwijken is het relatief slecht en daarmee een stuk slechter dan FM over de standaard radio.

Ander probleempje dat nu ontstaat is dat mijn interieurverlichting plots niet meer werkt? Heel vreemd. Binnenkort maar eens zekeringen gaan checken? Wel frustrerend. Dit project lijkt geen einde te hebben, terwijl het in essentie een kwestie van plug & play zou moeten zijn :(
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

brinkerik
1.834

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #101 Gepost op: 17 juli 2022, 18:53:29 »
Ik luister niet vaak Radio ( ding staat vaak uit )

maar, als ik wel naar de (originele Dab) radio luister; valt mij idd ook op dat het bereik niet heel best is.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #102 Gepost op: 17 juli 2022, 20:41:57 »
@voggy30, denk inderdaad dat het in jouw geval op een proxy alignment neerkomt als je DIP-switches goed staan en je B&M nog gekoppeld is + werkt.

En zoals @DanielH92 correct aanhaalt is het metalen stekkertje voor het opklapscherm. Deze zorgt niet voor een knipperende km-stand.

--

Met mijn DAB-antenne is het inmiddels gelukt. Zit ook een nieuwe voorruit in, was gebarsten omdat er al een steenslagpuntje inzat. Ik heb het verergerd door te klooien met de trim. Het DAB-ontvangst valt mij echter wel enigszins tegen. Vooral in woonwijken is het relatief slecht en daarmee een stuk slechter dan FM over de standaard radio.

Ander probleempje dat nu ontstaat is dat mijn interieurverlichting plots niet meer werkt? Heel vreemd. Binnenkort maar eens zekeringen gaan checken? Wel frustrerend. Dit project lijkt geen einde te hebben, terwijl het in essentie een kwestie van plug & play zou moeten zijn :(

Mhm, dan breng ik hem maar langs de garage. Dit lijkt inderdaad wel een eindeloos project (ik moet nog bedrading voor achteruitrij camera trekken). Als ik vantevoren had geweten dat het zo ingewikkeld was dan had ik het laten doen.
Mijn DAB+ antenna van Pioneer (Pioneer CA-AN-DAB.001) werkt trouwens perfect! Ik woon wel in een afgelegen gebied vlakbij Duitsland, hier is FM juist bagger.
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #103 Gepost op: 18 juli 2022, 16:03:37 »
Nou, zekering F32 is doorgebrand. Dekt de plafondlampjes in het interieur, de puddle lights, het lampje in de kofferbak en het radionav scherm (dat ik ontkoppeld heb).

Nieuwe 10A zekering geplaatst, maar is tijdens het plaatsen ter plekke direct doorgebrand. Lijkt dus ergens kort te sluiten.

De fuse-tap voor de 2din unit zit niet op zekering F32, maar op F49.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Heb recent de trim in de A-stijl losgemaakt om de DAB+ antenne en de aarde hiervan te monteren. Ga hier eens beginnen met kijken.




UPDATE: in de A-stijl lijkt weinig aan de hand te zijn voor zover de kabels zichtbaar zijn.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #104 Gepost op: 20 juli 2022, 11:51:30 »
Zojuist alle lampjes die aangesloten zitten op F32 losgehaald, vervolgens een nieuwe zekering geplaatst en alle lampjes een voor een aangesloten. Conclusie is hier in ieder geval dat alle lampjes werken.

Als laatste heb ik de plafondverlichting voorin opnieuw aangesloten. De lampjes begonnen beide te branden. Na eventjes spelen met de knopjes van deze unit, brandde de zekering door. Er zitten twee extra weerstandjes in, omdat ik destijds LED-verlichting heb geplaatst.

De accu loopt rustig leeg. Gisteravond gemeten op 12,66V en zojuist op 12,56V.

Zou het kunnen dat de fuse tap op F49 en de aansluiting van de DAB-antenna aan de 2din unit ervoor zorgen dat er teveel stroom wordt getrokken van de auto, waardoor een andere zekering (F32) doorbrandt?  Iets in de vorm van een circuit overload?

NB: misschien voor het bovenstaande een los topic openen. Ik kan niet uitsluiten dat het te maken heeft met de 2din unit, ook al lijkt het mij wel. Zou anders erg toevallig zijn.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive