!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Volgens mij is Joël zelfs actief hier op het forum.
Kijk nu word het nog handiger oké mooi ik ga voor rode aansluitslangen Andere vraag wil ook nog een rode slang van mijn bmc cda filter na de turbo is moeilijk te vinden kunnen jullie daar iets mee voor een qv.
Meer mogelijk klinkt interssant wat is dat volgens jou mijn lijstje is inmiddelsSquadra getunedVersterkte koppeling BMC CDA intakeVolledige uitlaat vanaf turbo Nu de grote IC Turbo is pas vernieuwd dus doe blijft verlopig maar Wat zou ik nog meer kunnen doen gewoon intresse
Having an efficient intercooler is perhaps one of the best ways of lowering EGT. Way back in March 2008, we did a simulated towing test on a '97 Dodge with an aftermarket intercooler made by BD Performance. On our mildly modified truck, the intercooler upgrade was good for a whopping 250-degree EGT drop at the same engine load and speed.
Verschil in lag merk je denk ik echt niet hoor.
Nog even over het belang van een (betere) intercooler:CitaatHaving an efficient intercooler is perhaps one of the best ways of lowering EGT. Way back in March 2008, we did a simulated towing test on a '97 Dodge with an aftermarket intercooler made by BD Performance. On our mildly modified truck, the intercooler upgrade was good for a whopping 250-degree EGT drop at the same engine load and speed.http://www.trucktrend.com/how-to/expert-advice/1007dp-the-truth-about-egt/Je zou denken dat een intercooler alleen effect heeft op de inlaattemperatuur, maar uit dit stuk lees je toch dat ook de uitlaatgastemperatuur drastisch daalt bij een grotere intercooler. Waarschijnlijk omdat de lucht de cilinder in een stuk cooler is en dus uiteindelijk koeler de cilinder uitkomt, de turbo in.
Nou, niet echt. Hoe efficienter de intercooler werkt, hoe meer werk de turbo te doen heeft. Een koeler gas heeft een hogere densiteit, en dus moet de turbo extra bijpompen om die volume vermindering in/na de intercooler op te vangen. Ook zullen de uitlaatgassen koeler zijn als de lucht die binnenkomt koeler is, dat is een tweesnijdend zwaard: de turbo heeft een temperatuurlimiet, maar haalt zijn energie vooral uit de hitte in de uitlaatgassen.Duidelijk voordeel van een betere intercooler is dat je minder kans hebt op detonatie en meer benzine kan inspuiten en dus meer vermogen maken.