!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

brinkerik
2.011

• Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    - Super Alfist
Re: JTD Performance intercooler Giulietta (inclusief handleiding op pagina 7)
« Reactie #135 Gepost op: 24 maart 2017, 20:21:40 »
Zaanstraat Assen  :birthday:
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #136 Gepost op: 24 maart 2017, 22:11:09 »
Heren,

Twee intercoolers zijn gereed. Graag zou ik ze naar 1 adres sturen, waar mogen ze naartoe?

Doe beide maar naar mij, ik heb je net gemaild.  :)

*Edit: heb je nog een keer gemaild, doe ze toch maar naar Bob zijn adres. Bob wil die van hem eerst zwart spuiten. Lukt hem om ze uiterlijk Dinsdag bij hem te hebben?
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Erik
227

• Type Alfa: Giulia Sprint
    - Alfist
« Reactie #137 Gepost op: 25 maart 2017, 10:21:14 »
Ik heb 2 linkerhanden dus ik laat hem wel monteren door de garage of door Joël zelf.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI
Giulia Sprint.
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #138 Gepost op: 25 maart 2017, 16:00:49 »
Ik heb 2 linkerhanden dus ik laat hem wel monteren door de garage of door Joël zelf.

Ik wilde het eerst ook gewoon via de garage laten doen, maar zelf doen is ook wel zo leuk en daar leer je ook weer van zodat je zulke dingen ooit zelf aankan/durft.  :) Ik wilde het eerst helemaal zelf gaan doen, maar toch wat lichte twijfels dus vandaar mijn oproepje hier en ik ga het nu Woensdag samen met Bob doen.

@ Bob, Joël gaat ze Maandag versturen dus Dinsdag worden ze geleverd, hopelijk op tijd voor je om die van jou dan zwart te spuiten zodat deze Woensdagmiddag klaar/droog is.

@ Erik en Dwayne, hopelijk geen probleem dat deze 2 eerst naar Bob en mij gaan, heb er eigenlijk niet aan gedacht om even te overleggen wie/wat wil.  :rolleyes:
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #139 Gepost op: 25 maart 2017, 17:44:08 »
Ik heb nog niks gehoord hoe die dat wou doen eigenlijk of die de volgorde van aanmelden aan houd of wat dan ook wou hem zelf ook wel voor 1 april erop hebben eigenlijk ma goed ga daar ook geen stampei over maken
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #140 Gepost op: 25 maart 2017, 18:08:23 »
Misschien dat Joël wat duidelijkheid kan geven over wanneer de volgende 2 klaar zijn, zou als het goed is aankomende week zijn?
*

JS JTD
234

• Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
    - Alfist
    • JTD-Performance
« Reactie #141 Gepost op: 25 maart 2017, 20:44:42 »
Dwayne, ik heb geprobeerd je PM te beantwoorden, maar om vage redenen wilde dat niet lukken.
Ik heb gekeken naar de volgorde van betaling en daarom laat ik Tim en Bob voor gaan.
Maandag ga ik meteen aan de slag met jouw en Erik's intercooler, met een beetje geluk zijn die dinsdag eind van de dag gereed.
Giulia Super JTD AT8
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #142 Gepost op: 25 maart 2017, 21:29:28 »
Wachten het af.. keep u's posted :)
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #143 Gepost op: 28 maart 2017, 08:21:05 »
Is er iemand die weet hoe -en waar ik de diameters van beide zijdes onderstaande slang (ook van de koude zijde) voor een 170 MA kan vinden?

Ik ben van plan morgen de intercooler te gaan monteren, maar wil eigenlijk even zeker weten of de slangen gaan passen. De slangen zoals ingemeten op een QV zijn warme zijde van 50 naar 63 mm en koude zijde 63 naar 60 mm.

« Reactie #144 Gepost op: 28 maart 2017, 09:14:57 »
Tim, ik zou toch even de bumper loshalen (kost je max 15 min.) en even met een schuifmaat opmeten. Snelste oplossing, want ga er niet vanuit dat iemand dit weet. En anders laat ik mij graag verassen.  ;D
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #145 Gepost op: 28 maart 2017, 09:20:50 »
Tim, ik zou toch even de bumper loshalen (kost je max 15 min.) en even met een schuifmaat opmeten. Snelste oplossing, want ga er niet vanuit dat iemand dit weet. En anders laat ik mij graag verassen.  ;D

Ik heb daar helaas geen tijd voor, ik ben vanavond pas rond 10u thuis en om het dan nog in het donker (en eventueel regen) te gaan doen zie ik niet zitten, dus vandaar hier nog even een poging.

Ik verwacht ook niet dat dit ergens te vinden is, maar laat me idd ook graag verrassen.  :)

Goed, als het niet past dan wordt het morgen alleen gaten boren/voorbereiden.
*

JS JTD
234

• Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
    - Alfist
    • JTD-Performance
« Reactie #146 Gepost op: 28 maart 2017, 20:33:20 »
Ik heb even gekeken of er verschil zit in de artikelnummers van de originele slangen. Het lijkt erop dat de QV en 2.0 JTDm dezelfde slangen hebben, en de 1.6 JTDm en 1.4 MA afwijkende slangen. Hoe en wat precies weet ik niet, maar de kans is dus aanwezig dat de meegeleverde slangen niet gaan passen op een 1.4 MA.
Omdat er ergens werd genoemd dat de intercoolerkit van Scara ook op de 1.4 MA past, heb ik dit vooraf niet in detail uitgezocht.

Tim; mocht het niet gaat lukken met mijn slangen, zodra je de bumper los hebt, zou het fijn zijn als je een paar foto's maakt en de afmetingen van de slang zo snel mogelijk aan me doorgeeft, dan kan ik zien wat er nog te regelen is. De oude slangen kun je dan meenemen naar de autobahn meeting.
Giulia Super JTD AT8
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #147 Gepost op: 28 maart 2017, 21:14:14 »
Ik heb dat inderdaad ook gezien betreffende de artikelnummers, dus vrees ook het ergste.

Mocht het niet passen dan wil ik het iig voorbereiden en dan zit er niets anders op om de nieuwe slangen af te wachten en dan later alsnog daadwerkelijk te monteren. Ik hou je op de hoogte.
« Reactie #148 Gepost op: 29 maart 2017, 11:19:01 »
Het kan ook komen doordat de ingaande kant van de intercooler afwijkt. Alles giulietta's hebben andere Intercooler.  wellicht wijkt daardoor alleen de kant van de intercooler af waardoor het alsnog gaat passen met de bijgeleverde slangen
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #149 Gepost op: 29 maart 2017, 19:25:20 »
Alvast een kleine update, alles past.  :13:

Zal morgen even wat foto's er bij doen en wat verdere details.