!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Het is een Bravo uit 2011 Moest echt wat info hebben en delen over MultiAir, daarom hier aangemeld.Wat betreft de olie: zoals BMP al zei kan en mag het niet uitmaken of het Selenia of Castrol oid is, als je maar de juist viscositeit en vervangingstermijn aanhoudt. Het is gewoon een zwak onderdeel. Maar ook ik heb me laten ompraten en heb nu een voorraadje Selenia. Ook opvallend: de Selenia voor fiat en alfa zijn verschillend, maar (MA) motor is hetzelfde...
Selenia 5w40 neem ik aan?Ik heb een bRavo uit 2010 gehad. Een Tjet. Heerlijke bak overigens. Wel fors minder zuinig dan de MA.
Citaat van: Surreallistic op 11 mei 2017, 17:59:00Selenia 5w40 neem ik aan?Ik heb een bRavo uit 2010 gehad. Een Tjet. Heerlijke bak overigens. Wel fors minder zuinig dan de MA.Hoezo fors minder zuinig, doet een Tjet 1 op 10 (of nog minder) dan?
2 jaar geleden ben ik naar Frankrijk gereden, totaal een kleine 3000 km. Vrij optimaal gereden, overal op de maximaal toegestane snelheid tussen 100 en 130 op de cruise control gereden.Resultaat 1 op 13,5.Ik haal alleen een beter resultaat als ik 80-100 max in de 6e versnelling rij.Mijn Golf 1.4 TSI (GT sport 122 pk) haalde wat dat betreft wel betere resultaten, maar goed, dan rij je wel een Golf.
Maar beter dus Selenia 5w40 of ACEA C3 5W-40 gebruiken? En is de MY 2015 multiair beter bestand tegen het bekende olie-euvel of maakt dat geen fluit uit?
1:16,3 is niet verkeerd.Wellicht had ik daar ook wel in de buurt kunnen komen, in die 1:13,5 van mij zat wel nog tussendoor ritjes langs de kust tussen St. Tropez en Monaco, dat heeft heeft gemiddelde wel wat omlaag gehaald. Ook op de terugweg nog een stuk binnendoor gereden berg op -en af, dat zal ook niet meegeholpen hebben.
Ik gebruik inderdaad nu Selenia 5w40 C3 star, maar heb ook een fles Castrol magnatec 5w40 C3 met fiat spec (9.55enz) staan. Ik heb trouwens gister de multiair unit gereviseerd en ingebouwd. Na heel veel startpogingen liep hij eindelijk, en na enkele minuten ook prachtig stationair. Vandaag veel korte ritten gereden en de storing is nog niet terug, dus het lijkt er op dat 't is gelukt!Veel dank aan BMP voor de tips! Kosten: 30,- aan pakkingen, 35 ,- voor multi air filter, 30 voor 2 defecte multi air units waar ik onderdelen van heb gebruikt. En eigenlijk moet de oliewissel die ik uit voorzorg heb gedaan ook mee worden geteld. Al met al voor zo'n 150,- klaar. Hoewel het me niet helemaal om de kosten ging maar meer dat geen enkele garage bereid is naar de module te kijken, maar direct vervangt. Heel benieuwd hoe lang hij het uit houdt!